Wednesday, February 08, 2006

tas ve yildiz

karli bir gun...kar yagmaya devam ediyor:) okulun ilk haftasi evde geciyor. Tukenmislik ve yaraticiligin bir arada bulundugu zor zamanlardan birini geciriyor gibiyim: "cabuk bikiyorsun galiba?" bu aralar beni tanimaya calisanlardan en cok duydugum sozlerden biri. Ya da "guzel olmus iste, daha ne istiyorsun?" "hapsedilmis masallar"
spiderman: cizgi filmleri, animasyonlari cok seviyorum. Spiderman'in ayri bir yeri var, 2 sene once "sen mary-jane'sin" diyen bir cocuk bu yeri biraz sarsmisti ama..spiderman pasta fotograflari koleksiyonu yapmis oldugumu fark ettim. Galiba artik deneme zamani geldi:)
you'll never walk alone: Borga Kanturk'un Platform'daki sergideki islerinden biri. Bulunmasini istedim kolajda:) Koskocaman bir duvar, bembeyaz ve uzerinde bu yazi: ne hissedersiniz?
ortada bulunan resim -kiz cocugu, eskizler-: ljdeki embodiment projesinden bir kare. Ilk gordugum anda cok etkileyici geldi ve hala da oyle. Kizin yuzundeki sakinlik ve dinginlik;) sonra el hareketlerindeki hareket ve nezaket ve eskizler, uzerine hikayeler yazilasi.
geriye kalanlar: ne yapacagimi bilemez halde cok sevdigim bir dunyanin ortasinda olusumun yansimalari. Ilk basladigimda emindim, sunlar sunlar ve sunlardi yapilacaklar ama simdi kararli bir kaybolmusluk var bende: kesfetmeye giden uzun bir yol, inanilmaz bir rehberle.
Ve bu kararli kaybolmusluk beni su 14 hafta projeme getiriyor: aslinda proje demek cok dogru degil ama. ITUde bir donem asagi yukari 14 hatta 16 hafta suruyor. Bu donemki ders programim birazcik karisik, okul disi icin pek zaman birakmiyor olsa da Platform, seramik atolyesi ve fotograf aklimdakilerin basinda geliyor. Bir yandan da Ferdan Hocayla -art n culture- tekrar calismayi planliyorum sanki, icimde bir yerlerde.
Subat ayi da sanki bitmek uzere gibi geliyor:) Zaman!!!
once once....CIZGI FILM zamani :p
simdiyse...varsova'daki sanat galerileri, aksaray'daki guncel sanat merkezi projesi, polonya ve vodka, kucucuk micinik bir fotograf sanatcisini ve daha iyi versiyonunu aradigim, sirlar-istemedigim-, a l'agonie -sonlanan-, anlamsiz-cocuksu-soyut yaklasimlarim, 1, ilk bencil video isi yapmak istedigim, nefes, kulkedisi, ...
yeryuzunun butun isiklari nedir?
her tarafini doldurmayi bekledigim yarim kalmis defteri buldum..icinde cok farkli yazilar ya da cizimler bulmayi ummustum ama sadece bir iluzyon ve hayalmis..yapilan unutulan ve tekrar hatirlanan fikirlere:)

No comments: