Friday, August 18, 2006

eskiz


biraz dolaplar karıştırdım. Bilgisayarımın sesi geri geldi:) Eski çizimlerimi buldum, onları ayırdım, yazılara, yazdıklarıma baktım. O dönemlerde yaşadıklarıma.
Bir anda tekrar çizmeye başladım. Sonra çok ağladığım bir anda, başlayan yağmuru izlemeye dalıp şimşek fotoğrafı çekmişim. Ertesi günü bulamamaktan korkmuşum ama hindistancevizi reçelleri yapmışım, romlu. Tam 9b öncesi kandil mesajları aramışım, kandili çok önemli bulan birisine göndermek için. Ve yoğun bir tempo: kahveler ve "alkol*" eşliğinde yoğun çalışma ve sabahlara kadar film izleme.
huzuru ve mutluluğu nasıl alırsınız?-Ney çalan converse'li çocuktan, sesleri kaydeden kızın sevgilisi.
Neler diyorum/yazıyorum ben böyle.
Hep inandım, gülümsedim. Tükendiğim, üzüldüğüm anlarda elim tutuldu:)Keyfe ve yaşama inandım. Ve bir gün geldi, tekrar çizebilmeye başladım.
*alkol: sürekli açılışlar vardı o sebepten:)
çizim: daha küçükken resim dersleri almıştım ama serbest bir programdı. Daha sonra Taşkışla'da Ferhan Hoca'yla çalıştım bir süre. Yorumun öne geçiyor, önce akademik öğren demişti. Akademik çizimde kötüyüm. Soyut-kendime göre soyut, soyutlama değil- eskizlerde kaybolmayı seviyorum:)
yukarıdaki sarı saçlı kız var ya, benim gibi şarkı söylüyor:)

4 comments:

simon said...

'kendi tarzını yaratabilirsin, saçma bir montaj tekniği örneğin (sinemada) ama önce klasik montajı biliyor ol'. böyle demişti bir sinema hocam, beğenmediği filmde, kendini olmuş sanan bir oğlana.
o zamandan beri katılırım bu eleştiriye ama ama şu an farkettim ki sanki daha çok teknik sanatlarda geçerli. ya insanın benim gibi klasik resim becerisi yoksa ama çok farklı bir yorumu varsa, dediğin gibi.
bir de bu yazının en azından geceyarısı civarı yazıldığına emindim.

Little Voice'ı seyretmiş miydin? şimdi başladı, trt1'de.

lizzle said...

Simon:)
bu eleştiri doğru. Çizmeyi, çizebilmeyi ve teknikleri bilmeyi öğrenmek o kadar güzelki. Anca kuralları ve sınırları bilirsen onları kırabilirsin gibi birşey. Ferhan Hoca, akademik olanı bilirsen her çizginin hesabını verebilirsin derdi:)
evet geceyarısı civarı...daha da kötü olabilirdi ama yazı:(
Little voice'u seyretmiştim, tekrar seyrederim/seyrederdim:)

lavender said...

çizimlerini koyduğun bi site filan var mı??

lizzle said...

çizimlerimi bir siteye koymadım ama fotolar için: http://boldpurpleletter.deviantart.com ama yorumlarını isterim:)